Ulica Grzybowska zostanie przebudowana na półtorakilometrowym odcinku od alei Jana Pawła II do ulicy Siedmiogrodzkiej.
Po przebudowie, jak przekazał SZRM, między Towarową i aleją Jana Pawła II będą dwie nitki po jednym pasie ruchu, a przy skrzyżowaniach pojawią się dodatkowe pasy do skrętu. Od Towarowej do Karolkowej będzie jedna jezdnia. Po obu stronach ulicy zostaną wybudowane nowe chodniki, a rowerzyści skorzystają z wydzielonych ścieżek lub pasów wyznaczonych na jezdni. Uporządkowane zostanie parkowanie, pojawią się nowe przystanki autobusowe.
Wzdłuż ulicy powstaną zieleńce z drzewami, krzewami, bylinami i trawami. Ogrodnicy posadzą m.in. ponad 100 drzew i 13 tysięcy krzewów.
„Na skrzyżowaniu z ulicą Siedmiogrodzką przebudowywana jest sieć teletechniczna. Od czwartku pomiędzy Siedmiogrodzką i Towarową wykonawca rozpocznie prace przy instalacjach podziemnych: ciepłowniczej, elektroenergetycznej, gazowej, wodociągowej i kanalizacyjnej. Później wybuduje nową jezdnię i chodniki” – przekazał SZRM.
Roboty te potrwają do końca roku.
Drogowcy całkowicie zamkną przejazd Grzybowską między Przyokopową a Karolkową oraz na Siedmiogrodzkiej od Karolkowej – do drogi wewnętrznej przy budynkach Siedmiogrodzka 1 i 1a. Objazd poprowadzi: Towarową, Prostą i Kasprzaka do Skierniewickiej.
Grzybowską przy Muzeum Powstania Warszawskiego, czyli między Przyokopową i Towarową, kierowcy pojadą w jednym kierunku – do Towarowej. Z kolei piesi przejdą tylko po stronie muzeum. Do Przyokopowej można dojechać od Prostej.
Jeden kierunek będzie także na Karolkowej przy skrzyżowaniu z Grzybowską. Kierowcy przejadą jedynie w stronę Wolskiej. Piesi przejdą przez Karolkową tylko po jednej stronie skrzyżowania.
Dodatkowo przy skrzyżowaniu z Grzybowską będzie zamknięty prawy pas ulicy Towarowej w stronę ronda Daszyńskiego. Zamknięty będzie również fragment drogi dla rowerów na ulicy Towarowej. Obok zostanie wyznaczony ciąg pieszo-rowerowy. Rowerzyści nie skorzystają także z jednego z przejazdów przez Towarową.
„Autobusy linii 106 zmienią trasę. W obu kierunkach pojadą ulicą Płocką do Kasprzaka, a dalej Prostą i Towarową do Grzybowskiej” – przekazał Zarząd Transportu Miejskiego.
Koszt robót to 50,8 mln zł. Przebudowę ulicy Grzybowskiej współfinansują m.st. Warszawa i deweloperzy realizujący przy niej swoje inwestycje. (PAP)
mas/ joz/
