Czy istnieją naturalne leki?

fot. nadesłane
Jeśli źle się czujecie? Dokucza wam często zgaga czy nudności? Mamcie wysokie ciśnienie albo boleśnie odczuwacie skutki stresu? Nie musicie się martwić, czy od razu wydawać pieniędzy na lekarstwa. Wystarczy, że po prostu sięgniecie po odpowiednie produkty, które dzięki swym właściwościom odżywczym, pomogą Wam poradzić sobie z dolegliwościami.
Koronawirus
pomorskie
553
zobacz mapę / szczegóły
REKLAMA
  • Banany – na stres i niepokój
Kiedy czujecie się zestresowani, sięgnijcie po banany! W przeciwieństwie do innych produktów zawierających cukier banan nie powoduje gwałtownego wzrostu stężenia glukozy we krwi – po spożyciu tego owocu stężenie glukozy we krwi wzrasta powoli, a następnie łagodnie spada. Średniej wielkości owoc zawiera tylko 105 kcal, a jednocześnie zaspokaja aż 30% dziennego zapotrzebowania na witaminę B6, która bierze udział w produkcji serotoniny – hormonu szczęścia.
 
  • Morele i rodzynki – na wysokie ciśnienie
Tylko osiem suszonych moreli dostarcza aż 2 g błonnika pokarmowego i 325 mg potasu, 60 rodzynek, czyli mniej więcej garść, to 1 g błonnika i 212 mg potasu – oba te składniki są niezwykle istotne dla zachowania prawidłowych wartości ciśnienia tętniczego krwi. Również polifenole zawarte w rodzynkach pomagają utrzymać układ krwionośny w zdrowiu, m.in. dzięki temu, że obniżają one ciśnienie tętnicze.
 
  • Imbir – na nudności
Imbir może złagodzić nudności w trakcie ciąży czy też te wywołane chorobą lokomocyjną. Olejki i związki zawarte w imbirze tłumią mdłości, a jednocześnie są bezpieczne i nie powodują żadnych efektów ubocznych, takich jak suchość w ustach czy senność.
 
  • Bazylia – na problemy trawienne
Posiadajacy właściwości antybakteryjne eugenol zawarty w bazylii może przeciwdziałać skurczom brzucha, nudnościom i biegunkom. Używaciej świeżo mielonej bazylii do sałatek!
 
  • Gruszka – na wysoki cholesterol
Jedna średniej wielkości gruszka zawiera aż 5 g błonnika, głównie w formie pektyn, skutecznie walczących ze „złym” cholesterolem LDL, który zwiększa ryzyko choroby niedokrwiennej serca.
 
  • Kapusta – na wrzody
Sulforafan zawarty w kapuście wykazuje silne działanie przeciwko bakteriom Helicobacter pylori, które są główną przyczyną choroby wrzodowej żołądka i dwunastnicy. Co więcej, choć kapusta ma zaledwie 34 kcal, zawiera aż 3 g błonnika i zaspokaja 75% dziennego zapotrzebowania na witaminę C!
 
  • Rumianek – na zgagę
Rumianek wykazuje właściwości łagodzące skurcze i stan zapalny przewodu pokarmowego. Wystarczy parzyć pod przykryciem (aby zapobiec ulatnianiu olejków eterycznych) 2 łyżeczki ziół przez 20 minut i pić kilka razy dziennie, do ustąpienia objawów.
 
  • Ziemniaki – na ból głowy
Węglowodany zawarte w ziemniakach podnoszą poziom serotoniny, a tym samym mogą łagodzić napięcie i ból głowy. Okłady z surowych ziemniaków – zgniecionych i umieszczonych w płóciennym woreczku – uważane są za doskonały środek przeciwbólowy.
 
  • Figi – na poprawę przemiany materii
Zawierają najwięcej błonnika ze wszystkich owoców suszonych, skutecznie więc przeciwdziałają zaparciom i chronią przed hemoroidami. Ponadto mają dużo wapnia, potasu i witamin z grupy B.


 A jakie Wy stosujecie naturalne leki? Jak często po nie sięgacie? Czy macie swoje tajemne lekarstwa?

Już za tydzień zapraszam na kolejny artykuł, którego głównym tematem będzie: Prawda o fruktozie.


Aneta Strelau - od 15 lat dietetyczka kliniczna. Członkini Europejskiej Federacji Stowarzyszeń Dietetyków DIETS/ EFAD, Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i Na Diecie Bezglutenowej, Polskiego Towarzystwa Dietetyki, Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego, wiceprezeska Fundacji promującej sport wśród dzieci i młodzieży „Warszawska Asocjacja Rugby. Zajmuje się również poradnictwem dla dzieci objętymi opieką specjalistycznych poradni zaburzeń neurorozwojowych na terenie Warszawy: www.strelau.pl
PRZECZYTAJ JESZCZE
Koronawirus
pomorskie
553
zobacz mapę / szczegóły
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Chojnicach