Branża turystyczna chce przyciągnąć klientów poza sezonem. W marcu kolejny weekend zniżek na noclegi i atrakcje

Wyjazdy weekendowe i krótkoterminowe stanowią ok. 40 proc. wszystkich podróży Polaków. W promowaniu takiej aktywności hotele i pensjonaty, przewoźnicy, restauratorzy i inne firmy z branży turystycznej upatrują szans na zwiększanie zysków poza sezonem. Pomóc w tym ma kolejna edycja akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”, podczas której turyści w całej Polsce mogą liczyć na rabaty sięgające co najmniej 50 proc. W poprzedniej edycji wzięło udział 165 tys. Polaków i 757 partnerów z całego kraju. Kolejny weekend zniżek odbędzie się 15–17 marca, a rejestracja partnerów, którzy chcą wziąć udział w akcji, potrwa do 12 lutego.

fot. newseria.pl

– Turystyka weekendowa rośnie z roku na rok. Wzrost zamożności społeczeństwa wpływa na to, że więcej podróżujemy. Turystyka krótkookresowa to prawie 40 proc. wszystkich wyjazdów Polaków. Na wyjazdy weekendowe Polacy najchętniej wybierają duże miasta, takie jak Warszawa, Gdańsk, Kraków, Poznań i Wrocław, które są w ścisłej czołówce, ale również inne regiony Polski, które są atrakcyjne turystycznie, przede wszystkim morze i góry – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Jak podkreśla, dla turystów bardzo ważna jest komplementarność oferty. Polacy nie szukają wyłącznie zakwaterowania, lecz także ciekawych atrakcji turystycznych, tanich sposobów dojazdu na miejsce, wygodnego transportu i dobrego jedzenia. Oferta gastronomiczna coraz częściej jest czynnikiem, który przyciąga turystów do danego regionu.

W tym roku po raz szósty POT chce zachęcić Polaków do krótkich, weekendowych wyjazdów poprzez akcję „Polska Zobacz więcej – weekend za pół ceny”. Główną zachęta dla turystów jest możliwość skorzystania ze zniżek sięgających minimum 50 proc.

Na podstawie poprzednich edycji widzimy, że akcja mocno zachęca Polaków do wyjazdów weekendowych poza głównym sezonem turystycznym. Ostatnia edycja akcji była rekordowa. Ponad 165 tysięcy Polaków skorzystało z obniżonych cen. To ogromny wzrost liczby uczestników. Podczas pierwszej edycji akcji skorzystało z niej zaledwie 60 tys. osób – mówi Robert Andrzejczyk.

W 2018 roku z wiosennej i jesiennej edycji akcji POT oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki skorzystało niemal 300 tys. Polaków. W tym roku Polska Organizacja Turystyczna planuje dodatkowo zwiększyć budżet na promocję akcji, stawiając mocny akcent na reklamę w mediach społecznościowych.

Akcja „Polska Zobacz więcej – weekend za pół ceny” daje możliwość darmowej promocji przedsiębiorcom, którzy do niej przystępują. Trzeba też pamiętać, że jej głównym celem jest wydłużenie sezonu turystycznego w Polsce, na czym przedsiębiorcy i instytucje uczestniczące bezpośrednio korzystają. W interesie wszystkich jest wydłużenie sezonu tak, żeby Polacy podróżowali nie tylko w wakacje i ferie zimowe, lecz także jesienią i wiosną – mówi Robert Andrzejczyk.

Ta akcja została już zauważona w całej Polsce. Nie tylko coraz więcej hoteli, lecz także muzeów, teatrów czy restauracji dołącza do kampanii. My odbieramy ten projekt nie tylko jako akcję sprzedażową, lecz także marketingową, która powinna mieć swój dalszy ciąg za granicą. Jestem przekonany, że Polska Organizacja Turystyczna w przyszłości będzie gotowa na to, żeby promować Polskę poprzez ten pomysł również za granicą. Będziemy trzymać za to kciuki – mówi Gheorghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego.

Dzięki temu, że w akcji uczestniczą instytucje i przedsiębiorcy z różnych branż, turyści mają możliwość ułożenia sobie optymalnego planu podróży, korzystając ze zniżek na transport, zakwaterowanie czy bilety wstępu do atrakcji turystycznych.

Jednak organizatorzy podkreślają, że projekt to przede wszystkim niepoliczalne korzyści dla całej branży turystycznej i okołoturystycznej – przedsiębiorcy mogą pozyskać klientów i zapełnić obiekty również poza sezonem. POT zapewnia partnerom także wsparcie marketingowe w mass mediach i środkach transportu (np. filmy w pociągach Pendolino czy autobusach Polonus).

Z roku na rok zainteresowanie akcją wśród naszych partnerów rośnie. Tymi partnerami są hotelarze, sieci restauracyjne, instytucje kultury, właściciele atrakcji turystycznych oraz firmy przewozowe. W ostatniej edycji uczestniczyło 757 partnerów i z każdą kolejną edycja obserwujemy wzrost o około 20 proc. Najważniejsze jest to, że ponad 90 proc. naszych partnerów wraca i bierze udział w kolejnych edycjach. Taki sam odsetek jest gotowy zarekomendować udział w tej akcji innym podmiotom – podkreśla prezes POT.

– W ten sposób budujemy nowy segment klientów. Cieszymy z każdego nowego gościa, który korzysta z tej promocji, bo liczymy, że ten gość do nas wróci albo zachęci innych do skorzystania z naszej oferty. Szósta edycja odbędzie się w połowie marca i jestem przekonany, że to będzie kolejny sukces, bo już słyszę od właścicieli i dyrektorów hoteli, że zainteresowane jest coraz większe – dodaje Gheorghe Marian Cristescu.

Wiosenna edycja akcji „Polska Zobacz więcej – weekend za pół ceny” odbędzie się w weekend 15–17 marca. Rejestracja partnerów, którzy chcą wziąć w niej udział, potrwa do 12 lutego br., a sprzedaż ofert ruszy 28 lutego br.

– Zachęcamy wszystkie przedsiębiorstwa i instytucje działające w branży turystycznej, jak i podmioty z branż powiązanych z turystyką, do zarejestrowania się na stronie polskazobaczwiecej.pl. Rejestracja trwa jedynie 5 minut – podkreśla Robert Andrzejczyk.

źródło: newseria.pl

REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Chojnicach

kiedy
2019-10-13 18:00
miejsce
Sala Widowiskowo-Sportowa,...
wstęp biletowany
kiedy
2019-10-17 18:00
miejsce
Chojnicki Dom Kultury, Chojnice,...
wstęp biletowany
kiedy
2019-12-07 18:00
miejsce
Sala Widowiskowo-Sportowa,...
wstęp biletowany
kiedy
2020-02-15 19:30
miejsce
Hala Centrum Park, Chojnice, ul....
wstęp biletowany




Szanowny Czytelniku!

Przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszych serwisów.
Zamykając ten komunikat (kliknięcie w przycisk "Przejdź Dalej" lub "X"), zgadzasz się na wskazane poniżej działania.


Stosowanie plików cookies i innych technologii

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies (ciasteczka) i inne pokrewne technologie, które mają na celu:
- Zapewnienie bezpieczeństwa podczas korzystania z naszych stron
- Ulepszenie świadczonych przez nas usług poprzez wykorzystanie danych w celach analitycznych i statystycznych
- Poznanie Twoich preferencji na podstawie sposobu korzystania z naszych serwisów
- Wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.


Administratorzy danych

Administratorem tych danych jesteśmy my, czyli Twoje-Miasto Sp. z o.o., ul. Legionów 57A 86-300 Grudziądz jak również nasi Zaufani Partnerzy z którymi współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w Polityce Prywatności.


Jak wykorzystujemy Twoje dane

W ramach świadczonych przez nas usług staramy się wyświetlać reklamy odpowiadające Twoim zainteresowaniom, które dotyczą naszych produktów oraz produktów klientów korzystających z naszych usług reklamowych (marketing bezpośredni). W tym celu wykorzystujemy informacje zapisywane w plikach cookies, które otrzymujemy podczas korzystania z naszych stron. Nasze działania podejmowane są zgodnie z obowiązującym prawem w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych, ponieważ chcemy, by wszystkie nasze usługi, w tym wyświetlane reklamy, były najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika.


Wykorzystywanie Twoich danych przez naszych partnerów

Podobne działania w celach marketingowych podejmują nasi Zaufani Partnerzy, którym udostępniamy powierzchnię reklamową na naszych stronach. Wśród Zaufanych Partnerów znajdują się dostawcy technologii reklamowej, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne oraz reklamodawcy.
Nasi partnerzy gromadzą i wykorzystują informacje określające Twój sposób korzystania z naszych serwisów. Dzięki temu wyświetlają reklamy najbardziej dopasowane do uzyskanych informacji oraz udostępniają je innym podmiotom wyświetlającym lub zlecającym reklamę w Internecie.
W związku z reformą prawa ochrony danych osobowych nasi partnerzy potrzebują Twojej zgody na działania, których dokonują na naszych stronach. W przypadku jej udzielenia nasi partnerzy będą mogli, w ramach uzasadnionego interesu, wykorzystać Twoje informacje także dla celów analitycznych służących ocenie skuteczności podejmowanych działań marketingowych.
Pamiętaj, że ewentualna zgoda jest Twoją dobrowolną decyzją, natomiast brak jej udzielenia może wpłynąć na Twój komfort korzystania z naszych serwisów. Reklamy nieodpowiadające zainteresowaniom użytkownika są nie tylko nieatrakcyjne, ale i drażniące dla odbiorcy.

Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu (kliknięcie w przycisk "Przejdź do serwisu" lub "X"). Udzieloną zgodę możesz w każdej chwili wycofać, co jednak nie będzie równoznaczne z tym, że korzystanie z tych informacji do czasu wycofania zgody było niezgodne z prawem.


Jakie masz prawa?

Masz pełne prawo do zgłoszenia podmiotowi wykorzystującemu Twoje dane osobowe żądania dostępu do tych informacji, ich poprawiania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Pamiętaj jednak, że nie w każdym przypadku możliwe jest zrealizowanie Twoich praw w odniesieniu do informacji zapisanych w plikach cookies.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

email:
hasło:
 
bezpieczne logowanie SSL
zapomniałem hasła | zarejestruj się